miércoles, 23 de marzo de 2011

Visvakantie op Etang de la Poitevinière


Hier zijn wat tips en ervaringen van Sjors Q. z'n visvakantie in Frankrijk. Hij heeft toen op Etang de la Poitevinière (Chateau Lake) gevist heeft:

"... Ja, wat op internet staat moet je inderdaad niet altijd geloven. Mijn ervaring daar was super. Toen ik daar was kwam van alle stekken vis. Maar, de topstekken blijven naar mijn idee stek 26 en 27.
Wat betrefd de boot. Naja, hij is totaal niet nodig. De vis is gewoon in werp bereik te vangen, maar dit komt ook mede doordat boten niet zijn toegestaan. Daardoor gaat de vis korter langs de kanten zoeken. Alle stekken zijn met een steiger, en bereikbaar met de auto.

Een tip geef ik je wel alvast mee. Neem een waadpak mee .. Je mag de lijnen uitwaden. Dit wel maar 20 meter.

Stek 25, 26 en 27 zijn wel hele ruime stekken. Hier kun je zo ver links als rechts gooien. Niemand zal er last van hebben.
Ook stek 19 aan de overkant is een leuke stek .

Als je stek 25, 26 of 27 gaat kiezen (als je uiteraard ook voor dit water kiest), dan laat me dit even weten voordat je vertrekt .. Dan zal ik je over deze stekken nog een aantal tips geven.

... Ik ben er heel eerlijk in. Het is een prachtig water. prachtige omgeving en natuur.
Het bestand aan karper is echt enorm. Wij hebben deze week nog slecht gevangen. Ik hoor verhalen dat jongens er meer dan 160 vissen in een week vangen. Het gemiddelde gewicht zit rond de 28 pond. 30+ vissen zijn er zeer zeker niet zeldzaam.
Ze (wachter en beheerder) komen iedere dag even bij je langs, om tevens te vragen of je het 's morgens stokbrood wilt hebben. Dit is tegen een kleine vergoeding. Hierbij moet je dan denken aan een paar cent per stokbrood."

Bezoek dit viswater HIER.

No hay comentarios: